Apa, aeru` si fraieru`....

Tot am zis ca nu scriu despre asta .... da` nu ma pot abtine..


O sama de bloggeri bengosi, au instituit de ceva vreme o moda cu concursurile pentru ceilalti bloggeri, mai putin bengosi. Ca multa vreme s-a discutat problema ca bloggerii mici nu-s bagati in seama, ca n-au reclama, ca saracii de ei, ca cum sa-i ajutam...bla bla...ipocrizii de genu` asta. Si au sezut ei o vreme la discutii secrete...din alea pe care le-ar amenda consiliul concurentei... si s-au gandit ei cum sa-i fraiereasca pe astia micii din urma. Sa si para ca-i baga in seama si sa le iasa lor ceva. Doua dintr-o lovitura! Si imagine si ghesheft. Pe principiul:  apa, aerul si fraierul nu se termina niciodata!

Si asa au inventat ei niste agentiute de dat reclama la fraieri -chipurile ce buni is iei ca dau din putinu` lor-  si de stors bani de la branduri.

Efect de turma garantat! Au fost destul doi trei participanti la schema, ca toata sleahta s-a luat dupa ei. 

Fraiereala-i pe doua directii. Una catre bloggeri, carora nu le iese nimic.. Poate un linkulet, ceva. Ca de castigat, castiga cine trebuie, intotdeauna. Ba, mai rau, au o gramada de pierdut. Niciodata o agentie sau un brand nu va mai veni sa le dea bani...asta pentru ca ei scriu deja pe gratis. Si odata ce faci publicitate pe gratis... nu te va mai plati nimeni pentru ea. Multi dintre ei scriu bine, chiar foarte bine...dar pacat ca se irosesc cu niste tampenii.

Pe langa asta, in loc sa se ocupe sa-si umple blogul cu continut original si de calitate, ei isi alunga si putinii cititori cu balast publicitar. In concluzie, nici o amenintare pentru bengosi. Cred ca tocmai am mai desoperit un avantaj pentru ei.

In cealalta directie, catre branduri/ sposori.. care, daaaaa, vor primi o multime de link-uri... si vor avea o vizibilitate maxima. Unde? pe bloguri de doi lei. Pentru ca 80 la suta (zic asa, cu larghete) din blogurile care pun botu` la afacerea asta , n-au nici trafic, n-au nici ranking, n-au nici influenta ...nimic. 

Imi imaginez cum se duc ei cu statisticile la sponsori...Uite mah, au scris 100-200 de bloggeri! ce bun is io! cata influenta am! Is guru bloggerilor, nu alta! ce folos daca pe aia 100-200 nu-i citeste decat mama si tata lor...si poate, zic poate, nevasta. Buna afacere, n-am ce zice!

Cat despre concursurile de idei...pai oameni buni, ideile aste is pretioase rau! Mai ales daca-s bune! Se dau pe bani grei, nu pe un amarat de link.

Atata zic acuma` c-ar mai fi multe de unde a venit asta.

P.S. M-a inspirat articolu` asta! Bune de tot ideile! N-au decat sa plateasca pentru ele. 
 







2 comentarii:

Florin Ruşanu spunea...

Iniţial plecasem şi eu în pluton cu turma până când am realizat că de fapt am scris articole pantru care aş fi câştigat bani frumuşei pe...nimic. Am pierdut concursuri în faţa unor motivări şi postări puerile pe care sincer le-am citit din pură curiozitate 'să văd de ce e mai bun ca mine' şi am ajuns la concluzia că am şanse mai mari să câştig un concurs cu random.org decât pe criterii adevărate :) Mişto punctate unele chestii.

Diana B. spunea...

Multumesc. Sper ca nu s-a simtit nimeni jignit, nu asta a fost intentia mea.

Acuma tu stii ca io vorbesc dintr-o oarecare experienta... si chiar se pot face bani din blogging, da nu asa.. si mi ciuda ca unii din cei pe care ii considera „ei“ fraieri chiar scriu bine si-i pacat...da` nah...ce-ti faci cu mana ta lucru manual se numeste.

Trimiteți un comentariu